Изложба костима Тијане Сићевић
петак 6. август
Галерија Нишког културног центра
19 сати
У оквиру изложбе „Џингис Кан и стварање савременог света" биће представљена три изведена јединствена костима, уз уметничке, техничке и радне скице, које су настале проучавањем монголске културе. Жеља за изучавањем монголске културе потиче из књиге "Џингис Кан и стварање савременог света" Џека Ведерфорда који кроз живот Џингис Кана, првобитно званог Темурџина, описује настанак и развој Монголске државе. Као што и сам назив књиге Џека Ведерфорда гласи, направљена је паралела између традиционалног живота монголског народа који се прожима од разних племена, формирања државе Монголије, њеног развоја и онога што она данас представља у савременом друштву, паралела која је приказана кроз костим. Употребом традиционалних и савремених материјала. Постоји легенда која се и данас преноси са колена на колено да је монголски народ настао од велике љубави између црвене кошуте и плавосивог вука, што се доводи у паралелу Џингис Кана и његове велике љубави Борте, због које је променио закон. Поред едукације, циљ изложбе је да подстакне посетиоце да размишљају и праве паралелу између традиције и савременог, у било ком сегменту живота. Због описа Џингис Кана "како му се у очима види пламен", на костиму израђеном за њега, коришћен је наранџасти колорит са црвеним акцентима. Плава боја, која се прожима кроз коришћење традиционалних монголских орнамената. Присутност белог крзна нас непрестано подсећа на легенду о великој љубави између две животиње. Насупрот костима славног Џингис Кана реализован је костим храбре и нежне жене, велике љубави овог ратника. Борте прати глас нежног бића, које је претрпело велику жртву суровог номадског живота. Нежност и духовност, коју она носи у себи, приказана је преливањем од беле ка небо плавој боји. Трећи костим је костим њиховог сина и повезује претходне две личности, а опет открива много о самом себи. Форма костима узета је од изворног козачког костима, јасно оцртава којом територијом је владао син чувеног ратника Џингис Кана.Живео је и владао, био је присутан, али оно што је оставио за собом нема трајни траг његовог постојања. На радним документима(скице, фотографије,...) се могу видети костимографске скице и који је то пут од идеје до реализације костима.
Тијана Сићевић,
•Костимограф представе Москвичем до Пакла, режија: Марија Барна Липковски, у ЈДП-у;
•Костимограф представе Случајеви, режија: Тадија Милетић, у Мадленијануму;
•Костимограф представе Митровдан, режија: Бранислав Петковић, у Мадлениануму;
•Костимограф представе Твоја рука у мојој, режија: Небојша Дугалић, Мадленианум;
•Костимограф представе Лазар Дунђерски, у СНП-у;
•Асистент костимографа на представи Велики Гетсби, режија: Ана Радивојевић-Здравковић, Мадленианум;
•Асистент костимографа на представи Милош Црњански, режија: Ивана Вујић, Мадленианум;
•Асистент костимографа за представу Далеко у Битеф Театру, режија: Ненад Прокић;
•Костимогрф представе ШИНЕ, режија: Душан Мамула, СНП у Новом Саду;
•Костимограф и сценограф представе Додири, режија: Мр. арт. Катарина Хитзингерова, Словачка;
•Костимограф представе После игре, Дом омладине у Београду, режија: Ана Константиновић;
•Костимограф представе Сумњиво лице, позориште у Бачком Петровцу;
•Костимограф и сценограф представе Једен дан, режија: Мр. арт. Катарина Хитицингерова, Словачка;
•Костимограф представе Похвала лудости, режија: Душан Мамула, изведена: КЦ Нови Сад, КЦ Зрењанин, Позориште промена;
•Костимограф представе Понос, поводом прославе 100 година припајања Војводине Србији, пројекат Владе Војводине;
•Изложбе: Новопримљених чланова УЛУПУДУС-а, Костим као изазов, експеримент, проба… у малој галерији УЛУПУДС-а; Ах, те ципеле у Музеју примењене уметности, поводом Ноћи музеја; ИНФЛУЕНЦЕ у галерији ФЛУ; Накит у малој галерији УЛУПУДС-а; Диплома у Музеју примењене уметности; Самостална изложба костима Џингис Кан и стварање савременог света на интернационалном фестивалу Арторијум у Словачкој; На фестивалу Ш.У.Н.Д.(Шта уметност нуди друштву) излаже 3 костима на тему Џингис Кан и стварање савременог света и инсталацију Дијагноза? у галерији Пароброд; На Хуманитарном вашару излађие костиме Џингис Кан и стварање савременог света; Сценска лабараторија у Музеју савремене уметности Војводине; Сценски догађај Осећам се на ФТН-у у Новом Саду; самостална изложба Џингис Кан и стварање савременог света у Музеју града у Бачкој Паланци, у Галерији културног центра Стара Пазова.
•Води радионицу и предавање о сценском костиму на интернационалном фестивалу Арторијум у Словачкој;
•Дизајнира хаљине за свечаност додела медаља на Европском првенства у ватерполу;
•Држи неколико ликовних радионица за децу;
•Предаје ликовну културу и историју уметности у средњим школама и у основној школи у Бачкој Паланци;
•Ради као сарадник у Музеју у Бачкој Паланци..
•Добитник је Специјалне награде за ликовност за представу Твоја рука у мојој на фестивалу Дуодраме у Тополи;
•Награда Златни витез за целокупну представу Твоја рука у мојој;
•Члан УЛУПУДС-а у секцији сценографије и костимографије.
•Учествује на интернационалној радионици ФИРСТ +, предавачи су уметници из Турске;
•Драмски семинар Пишеш?Пишем! 2014.,2015.,2016.,2017., у организацији мр. арт. Катарина Хитицингерова професор на ФДУ у Словечкој, предавачи су уметници из Словачке;
• ИТ Ацадемију за графички дизајн.
Остави коментар