ГАЛЕРИЈА НИШКОГ КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА
Никола Гоцић рођен у Нишу, где je дипломирао на одсеку архитектура Грађевинско-архитектонског факултета. Бави се писањем, филмском критиком, израдом кратких стрипова и колажа. Аутор је блога НГбоо Арт који постоји већ десет година, а на којем објављује своје рецензије претежно алтернативних филмова, као и уметничке радове. Писао је за портале Popboks и Taste of Cinema, и магазин Film Panic (данас, Moving image artists) редитељског пара Денијел & Клара (Daniel & Clara ), а чест је сарадник Рузбеха Рашидија (Rouzbeh Rashidi), иранско-ирског режисера и оснивача Еxperimental Film Society-ја (скраћено, ЕФС) за чији интернет-журнал EFS Publications је приредио неколико есеја. За њурјоршког ундергроунд уметника Мартина Дел Карпија (Martin Del Caprio) дизајнирао је омоте за музичке синглове и постере за краткометражне филмове, а као дизајнер постера био је ангажован и од стране мађарског авангардисте Петера Лихтера и чешког режисера Петра Макаја.
Његови кратки стрипови били су излагани на Међународном салону стрипа у Београду (2010, 2014, 2016, 2018 и 2019) и Фестивалу стрипа Фуметто у Луцерну у Швајцарској (2016), а прву самосталну изложбу колажа одржао је у фебруару 2019, у свечаној сали Универзитетске библиотеке Никола Тесла. Исте године, његови колажи су представљени на затварању првог издања Међународног фестивала експерименталног филма и аудио-визуелног перформанса Киноскоп чији је и ко-селектор.
ИЗЈАВА АУТОРА
"Током последње три године колико се бавим израдом дигиталних колажа, изнедрио сам неколико стотина визуелних композиција, стварајући од истих замршени и недогледни лавиринт у којем и сам неретко залутам. Иако дубоко интроспективне, те слике нису потпуно херметичне, већ отворене за различита тумачења, а у њима се огледа моја тежња ка неизрецивом / неухватљивом као највишем степену истине.
На чин стварања гледам као на својеврстан алхемичарски процес или чак шамански ритуал који за циљ има преображај мог унутрашњег сопства.
Као материјал, обично користим фотографије и илустрације из прошлости, превасходно због њихове специфичне текстуре, избегавајући значајније софтверске интервенције, како би коначни резултат био што ближи традиционалном колажу.
Ова изложба обухвата радове настале током 2019. и 2020, укључујући и један део обимног серијала Бианцо/Неро, који је као и већина мојих радова, настао у игри произвољности. Његова црно-бела естетика инспирисана је класичним филмовима, а примењена у циљу стварања отклона од објективне стварности."
ДОБРО ДОШЛИ!
Остави коментар