Најаве догађаја

Концерт ПУЧИНИЈЕВО НАСЛЕЂЕ

Концерт ПУЧИНИЈЕВО НАСЛЕЂЕ

Петак, 24. мај 2024,

Велика сала Нишког културног центра,

у 20 сати

Концерт се одржава поводом стогодишњице смрти једног од највећих композитора.

Улаз је бесплатан.

ПРОГРАМ:

Опера Ла рондинеДует – Исидора Молессопран и Никола Стаменковић, тенор

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Ла рондине: “Цхи ил бел согно ди Доретта” Исидора Молес, сопран

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Едгар: “Qуеста амор, вергогна миа”, Марко Милисављевић, бас-баритон

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Мадам Батерфлај:  “Цхе туа мадре довра” Јелена Јовановић, сопран

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Тоска: “Е луцеван ле стелле”, Никола Стаменковић, тенор

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Ђани Скики: “О мио баббино царо” Исидора Молес, сопран

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Ђани Скики: ариа Гианни Сцхиццхи, Марко Милисављевић, бас-баритон

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Мадам Батерфлај: “Аддио фиорито асил” Никола Стаменковић, тенор

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Боеми: “Си, ми цхиамано Мими”, Јелена Јовановић, сопран

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Боеми: “Qуандо мен во” Исидора Молес, сопран

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Опера Боемиквартет “Аддио долце свеглиаре”, Исидора Молес, сопран , Јелена Јовановић, сопранНикола СтаменковићтенорМарко Милисављевић, бас-баритон

Клавирска сарадња: Немања Егерић

Никола Стаменковић тенор, рођен је 21.05.2001. у Врању.Основну школу ,,Вук Караџић” завршио је 2016. као и нижу Музичку школу ,,Стеван Мокрањац” у Врању, одсек клавир и соло певање. Своје даље образовање наставља у средњој школи ,,Станислав Бинички” у Лесковцу, одсек соло певања у класи проф. Наде Јовановић.

Похађао је мастер клас мр. Катарине Симоновић Иванковић, редовног професора на Факултету уметности у Нишу, мастер клас Александра Саше Петровића, првака опере Српског народног позоришта у Новом Саду, као и мастер клас Весне Гиновске Илкове, првакиње македонске опере и балета, мастер клас Марие Темеси, редовни професор соло певања на Универзитету у Сегедину, мастер клас Војислава Спасића, редовни професор на ФИЛУМ-У у Крагујевцу, мастер клас Берислава Јерковића, редовни професор на Академији за Културу и Умијетност у Осијеку, мастер клас примадоне проф. Емеритус Радмиле Бакочевић.

Певао је у хору Музичке школе ,,Стеван Мокрањац” из Врања. Свој први солистички концерт одржао је у Врању 2018. године.

Тренутно је студент ИИИ године на одсеку соло певања на Факултету уметности у Нишу, у класи мр. Катарине Симоновић Иванковић.

Дебитовао је у опери ‘Кармен’ са улогом Ремендада и тако означио почетак каријере на оперској сцени, која се наставља са улогом Моностатоса у опери ‘Чаробна Фрула’ и улогом Радета у опери ‘На уранку’.

У току свог школовања учествовао је на разним концертима, од којих се издваја концерт са Филхармонијом Северне Македоније, као и на бројним републичким и интернационалним такмичењима соло певача, на којима је освајао многобројне, престижне награде:

-2015. године такмичење ,,Мита Топаловић” у Панчеву- И награда
-14. Интернационални фестивал музичке школе ,,Петар Стојановић’ у Убу- И награда (лауреат)
-2017. године међународно такмичење соло певача ,,Лазар Јовановић” у Београду- ИИ награда
-2017. године републичко такмичење- И награда
-2017. године интернационално такмичење ,,Никола Цвејић” у Руми- И награда
-2018. године такмичење ,,Лазар Јовановић” у Београду- ИИ награда.
-2019. године интернационално такмичење ,,Полyхyмниа” у Скопљу – И награда
-2019. године интернационално такмичење ,,Никола Цвејић” у Руми- И награда.
-2021. године такмичење ,, Лазар Јовановић” у Београду – ИИ награда
-2021. године интернационално такмичење ,,Никола Цвејић” у Руми – И награда
-2022. године интернационално такмичење” Тхе Хеарт оф Сербиа” у Крагујевцу – И награда
-2022. године интернационално  такмичење “Вера Виткаи Ковач” – И награда. и спец. Награда
-2023. године интернационално такмичење “Лав Мирски” у Осијеку – ИИ награда

Значајнију пажњу Немања Егерић привлачи интегралним извођењем „Двадесет погледа на дете Исуса” Оливијеа Месијана што му доноси низ уметничких признања – Награду за најуспешнији концерт Галерије САНУ, награду из фондације „Музичке визије Ивана Јевтића”, награду „Невена Поповић” за најзначајније уметничко остварење, док га 2022. године Удружење музичких уметника Србије одликује признањем за најбољег младог уметника. Такође учествовао је на бројним такмичењима где је освајао бројне награде од којих се извдајају: Лауреат ИВ међународног пијанистичког такмичења УЉУС (2017), Прва награда на међународном пијанистичком такмичењу Клавитас (2017), Лауреат такмичења за савремену музику РеЦонструцтион 2 (2019), Друга награда на такмичењу савремене музике ИНСАМ у Сарајеву (2019).

Немања је учествовао на међународним фестивалима као што су Болзано фестивал Бозен, Луцерн Пиано Фестивал, Музика ал Понте, Међународна трибина композитора, Пиано Цитy, НИМУС, ЦОНВИВИУМ МУСИЦУМ, БЛИСС, БУНТ и др. Први је међу српским пијанистима извео значајна клавирска дела Оливијеа Месијана, Лучана Берија, Ђерђа Куртага, Луиђи Нона, Џонатана Харвија и Ивана Феделеа. На Болзано фестивалу изводи светску премијеру дела 11.000 Саитен Герога Фридриха Хаса са Махлер Цхамбер оркестром. Са пијанистом Стеваном Спалевићем образује клавирски дуо СТЕВАН НЕМАЊА са којим изводи капитална дела за исти састав и са којим осваја престижне награде. Такође, Немања редовно наступа са флаутисткињом Ангелином Николић у дуу Сyринx, што је и истоимени назив њиховог удружења.

Након завршених студија у класи проф. Мирослава Дацића, усавршава се на пост-дипломским студијама у Фиренци у класи проф. Бруна Канина. Докторира на Факултету музичке уметности у Београду под менторством проф. Маје Рајковић и проф. Милоша Заткалика. У 2022. години завршава пост-дипломске студије за савремену музику у Торину у класи Емануела Арћулија. Запослен је на Факултету уметности у Нишу у звању Доцента на предметима историја пијанизма и познавање литературе и извођаштва. Члан је УМУС-а.

Јелена Јовановић – сопран, основно и средње музичко образовање стиче у Музичкој школи у Нишу и Музичкој школи „Станислав Бинички“ у Лесковцу, на одсеку за соло певање и теоретском одеску.

Са 16 година уписује Факултет уметности у Нишу на одсеку за соло певање. Дипломира и мастерира са највишим оценама.

Током основних и мастер студија добитник је многобројних првих награда на међународним такмичењима као што су „Лазар Јовановић“ , „Српска соло песма“ , „Вера Ковач Виткаи“ , „Интернационално такмичење соло певача Радмила Бакочевић“…итд.

Усавршавала се код међународно признатих оперских примадона попут Радмиле Бакочевић, Марие Темеши, Вере Ковач Виткаи, Јадранке Јовановић…

Први пут дебитује са улогом Луси у Ђан Карло Менотијевој опери Телефон, потом дебитује са улогама Фраските (Кармен) и Памине (Чаробна фрула).

Поред тога активно наступа као солиста и као члан камерних састава. У сезони 2021/22 полаже аудицију за оперски студио „Борислав Поповић“ у Београду, где сарађује са значајним оперским уметницима и диригентима. Тренутно је запослена као професор соло певања у Музичкој школи у Нишу.

Марко Милисављевић, бас – баритон, завршио је мастер академске студије на Факултету уметности у Нишу у класи проф. мр Александре Ристић као студент генерације. Током школовања учествовао је на многим фестивалима и такмичењима на којима је освојио бројне награде. Поред наступа на такмичењима има и веома богату биографију концертних активности. Наступао је и сарађивао са многим диригентима из земље и иностранства: Милена Ињац, Зоран Станисављевић, Сузана Костић, Ивана Мировић, Дејан Савић, Лука Теста (Италија), Басем Акики (Либан – Пољска), Фернандо Хил Естрада (Еквадор), Кшиштоф Шиђиш (Пољска) и многи други. Учествовао је и на мајсторским курсевима Људмиле Грос, као и светски уваженог тенора Зорана Тодоровића. Члан је и солиста Академског хора СКЦ – а у Нишу са којим је наступао у Србији, Бугарској, Босни и Херцеговини, Македонији, Словачкој, Аустрији, Пољској, Француској, Словенији. Посебно се истиче наступ са чувеним светским тенором Робертом Алањом у Вроцлаву (Пољска), 2016. године. Тумачио је насловну улогу др Фалкеа из Штраусове оперете „Слепи миш“ у Народном позоришту у Нишу, улогу Дон Базилија из Росинијеве опере „Севиљски берберин“, Уберта из Перголезијеве опере „Служавка господарица“, улоге тореадора Ескамиља и Зуниге из Бизеове опере „Кармен“ као и улогу Коласа из Моцартове опере „Бастијен и Бастијена“ у Народном позоришту Републике Српске у Бања Луци. Учествовао је и у мјузиклима „Цигани лете у небо”, „Фантом из опере“ улогом Фирмина као и у мјузиклу „Неки то воле вруће“ улогом Свиленог у Народном позоришту у Нишу. Од 2019. Марко Милисављевић је запослен на Факултету уметности у Нишу на катедри за соло певање у звању сарадника у настави.

Рођена у Нишу, почиње да учи музику са пет година кроз клавир и флауту у неколико бугарских и српских музичких школа.

Током развоја своје уметничке каријере у визуелним уметностима, почиње приватне студије певања 2011. године код Теа Каркавала, предавача на „Цонсерватиорио Санта Цецилиа” у Риму. Од 2018. студира приватно код вокалног педагога Драгане Молес.

  1. награђена је другом наградом на међународном такмичењу оперских певача „Фаусто Рицци“ у Витербу, Италија, где осваја и награду публике. Њен позоришни деби је у улози Аделе у Штраусовој оперети „Слепи миш“ у Музичком позоришту у Софији. Од тада је учесник различитих продукција и концерта у Италији, Србији и Бугарској, укључујући солистичке рецитале и остало.
  2. дебитује у улози Серпине у “Служавка Господарица” у Риму (Театро деи Гиннаси) и Оскара у „Бал под маскама” у Шведској (Опера па Скарет). Исте године награђена је Првим местом на два међународна такмичења – “Маттиа Баттистини” и “Фаусто Рицци” – и Трећим местом на такмичењу “Николај Гхиауров” у Модени. Такође је добитница награде за најбољег Росинијевог извођача на конкурсу “СОИ – Фиоренза Цедолинс” и награде Опере у Београду.
  3. је одабрана од стране Сиеменс Арт Пројецт за улогу Доне Ане у „Дон Ђованију“ у Александрији у Египту, улога касније изведена и у Великом Трнову у Бугарској. Исте године игра улогу Виолете Валери у „Травијати“ у средњевековној тврђави Ваирано Патенора и Палати у Портичи (Италија), Пловдиву (Бугарска) и Београду (Србија) и улогу Неде у „Паљачи“ у Античком позоришту у Таормини, Катанзару, Болоњи и Витербу (Италија).

Поводом Светског дана опере позвана је да наступи на Гала концерту у радију Раи (РаиРадио3)  заједно са Женским хором из Театро делл’опера ди Рома и хор мајстором Чиро Виско.

У децембру дебитује са улогом Музете у опери “Боеми” у Пловдиву у Бугарској, и враћа се тамо као гостујући солиста за друге продукције и концерте 2024.

У мају месецу 2024. године је добитница Друге Награде на међународном такмичењу “Јоле де Мариа”. Тренутно похађа Вокалну академију за певаче при Културном институту Бориса Христова у Риму.

Упоредо са музичким студијама, дипломирала је сценографију и костимографију на Академији лепих уметности у Риму, специјализујући се за периодну гардеробу и дизајнирала костиме за музичке позоришне продукције, као што је мјузикл “Виолиниста на крову” (2020) и други. .